Voorlichting voeding

Wat is de beste voeding tijdens je zwangerschap?

Tijdens je zwangerschap mag je veel voedingsmiddelen niet, maar wat mag je wel en wat is het beste voor je kindje? Je kan namelijk niet vroeg genoeg beginnen met de juiste dingen eten, waardoor je de groei en ontwikkeling van je kindje al in de baarmoeder kan ondersteunen. Daarnaast kan je ook heel veel doen om zo min mogelijk last te krijgen van kwaaltjes en energiek te blijven. Alleen is het van belang te weten wat je dan kan doen.

Het begint eigenlijk voor je bevruchting

Wanneer je vóór de bevruchting al gezond eet en een volwaardig voedingspatroon handhaaft, waarbij je geen tekorten hebt, heb je een stapje voor. Je hebt de ideale omgeving voor jouw aankomende kindje gecreëerd, waar hij zich het best kan nestelen. Maar wat als je niet heel gezond geleefd hebt? Wat kan je dan het beste doen? Of wat kan je het beste eten om je herstel te bevorderen na de bevalling?

Je eerste trimester, maar ook je derde trimester kan zwaar zijn door de misselijkheid en de vermoeidheid, dan schiet het gezonde eten er nog wel eens bij in. Hoe kan je hier het beste mee omgaan? Welke voedingstoffen kan je het beste gebruiken in deze fase? En welke supplementen heb je nodig en waarom?

Wat heb je qua voeding nodig tijdens de rest van je zwangerschap?

Er wordt vaak gezegd dat zwangere vrouwen voor twee moeten eten, dit is echter een fabeltje, maar welke hoeveelheden zijn wel van belang? Dit, tips en tricks tegen misselijkheid, maagzuur, krampen en nog veel meer, leer je samen met alle vragen hierboven tijdens de informatie-avond. Al jouw vragen over voeding zijn welkom, dus schrijf ze op.

Door het Corona virus worden deze voorlichtingen nu online gedaan.

Schrijf je hier in. Check de data onder het kopje Cursussen en Webinars.

Cookies helpen onze diensten te verlenen. Door van onze diensten gebruik te maken stem je in met ons gebruik van cookies. Meer informatie